Skip to main content

نحوه برآورد قیمت حمل اثاثیه از تهران به بندرعباس

راهنمای حمل بار در بندرعباس

یکی از دقدقه های جدی بسیاری از صاحبان بار نحوه محاسبه قیمت حمل اثاثیه منزل در مسافت های طولانی نظیر باربری از تهران به بندرعباس یا بالعکس است. پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت حمل و نقل دخیل است که ما در این مطلب می خواهیم به مهم ترین و البته دقیق موارد اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

موارد که این مقاله میخوانیم:

[lwptoc]

نحوه تخمین قیمت حمل اثاثیه از تهران به بندرعباس

هر شرکت باربری چه در تهران و چه در بندرعباس جهت حمل بار ممکن است قیمت متفاوتی جهت جابجایی بار به شما اعلام کند. گاهی حتی ممکن است شما راننده ی مستقلی را پیدا کنید که از شرکت های باربری قیمت به مراتب کمتری را نیز به شما اعلام کند. اما با تمام این موارد باز هم شما باید برای تعیین قیمت باربری یکسری پارامترهایی را در نظر بگیرید:

  • حجم کل لوازم اسباب کشی

حجم و تعداد لوازم در قیمت حمل بار بندر عباس بسیار مهم است

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر لوازم شما به اندازه یک کامیونت باشد، قیمت آن متفاوت از زمانی که از شما به اندازه یک خاور بار داشته باشید. حتی اگر شما به اندازه نصف یک خاور هم بار داشته باشید، باز هم به دلیل اینکه مسافت تهران تا بندرعباس طولانی است و ماشین این مسیر را باید طی کند، دیگر اهمیت زیادی ندارد که حجم بار شما چقدر است. این جا مهم مسافتی است که خودرو طی میکند و نوع خودروی انتخابی شما.

بنابراین متناسب با سایز بزرگرین لوازم و تعداد کل وسایل خودروی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس میتوانید به قیمت حمل بار از تهران به بندرعباس نزدیک تر شوید. جهت بررسی خودروها و ابعاد و وزن لوازمی که میتوانند جابجا کنند مقاله زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل حمل اثاثیه منزل در بندرعباس

 

  • مسافت حمل بار

مورد بعدی که در حمل اسباب و اثاثیه منزل اهمیت دارد، مسافتی است که خودرو باید طی کند. به طور مثال از تهران به بندرعباس سه مسیر حمل بار وجود دارد که اولی حدود 1300 کیلومتر، مسیر دوم 1500 کیلومتر و مسیر سوم حدود 1700 کیلومتر مسافت دارد. اینکه راننده چه مسیری را انتخاب کند تا حدی سلیقه ای و تجربی است. اما در نهایت شما باید یک مسافت میانگینی را در نظر داشته باشید که برای بندرعباس حدودا 1500 کیلومتر است.

  • نوع خودروی حمل بار

انتخاب خودروی مناسب جهت حمل بار

مورد بعدی که در تعیین قیمت حمل بار اهمیت دارد، نوع خودرویی است که بار را حمل میکند. قیمت حمل بار با خودروهای مسقف بیشتر از خودروهایی است که سقف ندارند. همچنین شما برای مسافت های طولانی مجبورید از خودروهای مسقف استفاده کنید. دلیل آن هم که بر همگان واضح است!

  • بسته بندی لوازم

بسته بندی امروزه یکی از آپشن های مهم شرکت های حمل بار محسوب می شود. عموما این بسته بندی ها با استفاده نایلون شیرینگ به دور محصولات پیچیده می شود تا جابجایی آن ها راحت تر، منظم تر در کنار هم قرار گیرند و همچنین از پرت شدن و شکستن لوازم جلوگیری میکند. البته خود شما هم میتوانید کار بسته بندی با نایلون های شیرینگ را انجام دهید. اما اگر این کار را به شرکت باربری بسپارید، میبایست هزینه بیشتری برای این کار متحمل شوید.

  • تعداد کارگر برای حمل بار

تعداد کارگر جهت حمل بار بر قیمت اسباب کشی تاثیر گذار است

همواره از قدیم گفته اند که کار را باید به کاردان سپرد. به جز حالت های خیلی محدودی که صاحب بار خودش و اطرافیانش امکان جابجا کردن بارها را داشته باشند در سایر موارد همواره نیاز به کارگرها جهت جابجا کردن بار وجود دارد. این مورد هم برای مبدا (زمان بارگیری) و هم برای مقصد (زمان پیاده کردن بار) لازم است. تعداد کارگرها به تعداد لوازم شما بستگی دار. شما میتوانید قیمت روز کارگر ها را از باربری ها سوال کنید.

  • انتخاب فصل سال جهت باربری

در بعضی از فصول سال به دلیل حجم زیاد حمل لوازم، قیمت هایی که شرکت های معتبر اعلام میکنند نیز افزایش پیدا میکند. اما چناچه در فصولی که عموم جابجایی لوازم کمتر انجام می شود مثل پاییز قیمت ها کمی کاهش پیدا میکنند.

  • بیمه لوازم و باربری

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که برای مسافت های طولانی حتما بار شما باید بارنامه و بیمه نامه داشته باشید. خصوصا اگر لوازم گران قیمتی دارید. هزینه بیمه نامه به هزینه حمل بار شما اضافه می شود اما حداقل خیالتان راحت است که اگر در جابجایی اتفاقی برای لوازم شما پیش آید، شرکت بیمه هزینه شما را جبران می کند. خصوصا این روزها با افزایش قیمت، کوچک ترین وسیله ای هم که آسیب ببینید، هزینه زیادی بابد برای آن پرداخت شود. به طور مثال الان اگر یک تلوزیون 40 اینچ دچار شکستگی شود، قیمت تعویض LED آن چیزی حدود 7 میلیون تومان است. پس در بسیاری از موارد بیمه کردن بار میتواند یک آسودگی را برای صاحب بار به ارمغان بیاورد.

  • قرارداد باربری برای حمل اسباب منزل

قراردادهای مختلفی برای حمل بار وجود دارد. بعضی از این قراردادها به صورت دستی نوشته می شوندو بعضی هم رسمی. معمولا شرکت هایی که بارنامه میگیرند و از نوشتن قرار داد اجتناب میکنند. با این حال شما میتوانید از شرکت باربری یک نسخه از بارنامه را درخواست نمایید و بعد از دیگر فقط به فکر جابجا کردن بار باشید.

نکات مهم برای حمل اسباب منزل به بندرعباس

  • انتخاب زمان درست برای حمل بار

یکی از مواردی که خیلی از صاحبان بار به آن توجه نمی کنند زمان حمل بار است. به خصوص در بندرعباس که تابستان به شدت هوا گرم است این که شما چه ساعتی مثلا از تهران حرکت کنید بسیار اهمیت دارد و باید بار شما ساعتی به بندر برسد که از دمای هوا کاسته شده باشد. یا حتی انتخاب فصل سال جهت جابجا کردن بار اهمیت دارد. اینکه تابستان را انتخاب میکنید تا پاییز بسیار متفاوت است.

  • به جزئیات قرار حمل بار توجه کنید

حتما نمونه قراردادی که با شرکت میبندید را به طور کامل مطالعه کنید و بعد آن را امضا کنید. اینکه شرکتی بندهایی برای راحتی خودشان اضافه کرده باشند، شما مطابق میل شما نباشد. معمولا این قرارداها زمانی شما را اذیت میکنند که اتفاقی برای لوازم رخ دهد. پس با دقت متن قرارداد را مطالعه کنید.

اگر شما هم در حمل اسباب و اثاثیه و باربری از تهران به بندر عباس تجربه ای دارید، در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

مطالب مرتبط:


    دیدگاهی ثبت نشده است

    آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود