Skip to main content

کدام طبقه آپارتمان را برای خرید و سکونت خانواده انتخاب کنیم ؟

استفاده از کارشناسان باربری رشت و باربری لاهیجان و باربری بندر انزلی جهت خرید مسکن

کدام طبقه از آپارتمان را انتخاب کنیم ؟

با روی کار آمدن خانه های آپارتمانی و افزایش آپارتمان نشینی ، همواره کسانی که قصد خرید و یا اجاره خانه ای آپارتمانی داشته در انتخاب طبقه مناسب دچار شک و تردید می گردند .

خیلی از افراد تنها یک طبقه مشخص را برای زندگی مناسب می دانند و تنها به دنبال خانه ای در همان طبقه می گردند . این در حالی است که در حقیقت هر طبقه از یک آپارتمان مزیت های خاص خود را داشته و انتخاب یک طبقه که از همه نظر مطلوب باشد عملا امکان پذیر نمی باشد . حال از نظر های گوناگون طبقات یک آپارتمان را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت به یک جمع بندی کلی برسیم .

اگر شما نیز قصد داشته در آینده ای نزدیک به خانه ای جدید نقل مکان کرده و هنوز در انتخاب طبقه مناسب برای زندگی کردن ، سردرگم هستید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید . بی شک پس از مطالعه این مطالب انتخاب برای شما راحت تر خواهد بود .

البته در این مقاله به چگونگی انتقال لوازم منزل توسط شرکت های اسباب کشی در رشت و حمل اثاثیه منزل در رشت نیز اشاره می کنیم

  • دسترسی و رفت و آمد 

طبیعی است که زندگی در طبقه اول یک آپارتمان به لحاظ رفت و آمد و دسترسی ، راحت تر از دیگر طبقات می باشد . اگر چه دیگر اکنون بیشتر آپارتمان ها مجهز به آسانسور بوده اما این امکان هنوز هم وجود داشته که برخی از آپارتمان ها از این مزیت بی بهره باشند . لذا در ساختمان های بدون آسانسور رفت و آمد به طبقات بالاتر کمی دشوار بوده و این مشکل زمانی بیشتر شده که شما در خانواده خود فرد مسنی نیز داشته باشید چرا که قطعا مشکلاتی چون پا درد و کمر درد طی این رفت و آمد ها در این افراد تشدید خواهد شد .

البته یک ساختمان دارای آسانسور نیز ممکن است گاهی با مشکل خرابی آسانسور مواجه شده و در بازه زمانی که آسانسور تعمیر می گردد باز شما برای رفت و آمد به طبقات بالا ناچار به استفاده از پله خواهید بود .

در صورت انتخاب طبقه های بالاتر در یک ساختمان بدون آسانسور ، دیگر امکان برگزاری مهمانی با حضور افراد مسن فامیل برای شما وجود نخواهد داشت .

همچنین در مواقع اضطراری نظیر زلزله یا آتش سوزی نیز افراد حاضر در طبقات بالاتر را حتی در صورت وجود پله فرار خطر بیشتری تهدید می نماید .

  • سرما و گرماواقعیت آن است که طبقات اول در زمستان ها از دیگر طبقات سرد تر بوده و در تابستان نیز طبقات بالا تر خیلی گرم تر از سایر طبقات می باشند . طبقات اولی که بر روی پیلوت قرار داشته ، با توجه به این که هیچ گونه وسیله گرمایشی در پیلوت ها قرار نداشته ، همواره در زمستان کفی سرد داشته و برای گرم نمودن این دسته از خانه ها نیاز به وجود سیستم گرمایشی در کف بوده که البته این کار هزینه نسبتا زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت .

در تابستان ها نیز طبقات آخر یک آپارتمان ، نیاز داشته برای خنک نمودن خانه از برق بیشتری استفاده نمایند .

لذا طبقه اول و طبقه آخر یک آپارتمان به طور معمول انرژی بیشتری را مصرف می نمایند .

پیشنهاد مشاورین باربری رامسر و باربری تنکابن و باربری چالوس برای انتخاب طبقات آپارتمان

  • سرو صدا و آلودگی صوتی

همان طور که واقف هستید طبقات پایین تر علاوه بر صدای رفت و آمد ماشین ها در پارکینگ آپارتمان ، صدای عبور ماشین ها در خیابان و صدای عابرین را نیز بایستی تحمل کنند که این مسئله می تواند در زمان استراحت بسیار آزار دهنده باشد . هر چه خانه شما در طبقات بالاتر باشد باید این صدا ها نیز به همان میزان کاهش خواهد یافت .

اما در صورتی که دارای فرزند کوچک و شلوغ بوده با انتخاب طبقات بالاتر احتمالا صدای اعتراض ساکنین طبقات پایین از سرو صدای فرزند شما بلند خواهد شد .

البته استفاده از تجربیات باربری ها و مراکز اسباب کشی در این زمینه بسیار مهم بوده و می تواند به شما در انتخاب یک منزل مسکونی مناسب کمک شایانی کند

مثلا ساکنین شهرهای شمالی با مراجعه به باربری نوشهر در شهر زیبا و توریستی نوشهر می توانند در انتخاب آپارتمان مورد نظر خود برای حمل راحتر لوازم و اثاثیه لوکس خود مشاوره بگیرند

  • چشم انداز   

هر چه خانه شما در طبقات بالا تر بوده چشم انداز زیباتری از شهر را در اختیار داشته که قطعا در روحیه شما تاثیر مثبتی بر جای

خواهد گذاشت. البته چنانچه اطراف ساختمان مورد نظر را برج های غول پیکر احاطه نموده باشند هیچ تفاوتی میان طبقه اول و طبقه آخر از نظر چشم انداز وجود نخواهد داشت . ساختمان های بزرگ همسایه جلوی نور را نیز گرفته و طبقات اول در صورت وجود ساختمان های غول پیکر در اطراف نور مناسبی نخواهند داشت .

لذا در صورتی که مایل بوده خانه ای نورگیر و با چشم اندازی مناسب داشته باشید قطعا طبقات اول انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد .

  • امنیت

    به طور معمول سارقین ترجیح داده خانه ای از طبقات اول را مورد سرقت قرار داده تا راحت تر بتوانند وسایل را از خانه خارج نموده و محل را ترک کنند .

لذا در صورت انتخاب خانه ای در طبقات پایین یک آپارتمان ، بایستی از ایمنی واحد مورد نظر اطمینان حاصل نمایید . و یا این که خانه ای را در طبقات بالا برای زندگی کردن انتخاب نمایید .

  • فشار آب

طبقات بالای یک آپارتمان ، معمولا در ساعات پایانی شب با مشکل کاهش فشار آب مواجه شده و هر چند که می توان این مشکل را با در نظر گیری یک منبع آب برای ساختمان تا حدودی حل نمود اما به هر حال طبقات پایینی یک ساختمان فشار آب بیشتری را در اختیار خواهند داشت .

پس اگر عادت داشته حتما با آب پرفشار دوش گرفته و یا ظرف بشویید به فکر خانه ای در طبقات پایین تر باشید .

استفاده از پرسنل باربری اهواز و باربری رویان و باربری نور برای جابجایی معلولین و افراد کم توان

شما می توانید در صورت داشتن افراد معلول و کم توان از نیروهای متخصص و حرفه ای ما جهت انتقال عزیزانتان به مراکز درمانی و دیگر نقاط استفاده کنید . ما با تجربه خود در انتقال و حمل افراد معلول به صورت صحیح به شما عزیزان کمک می کنیم

  • معلولیت یا کم توانی

 

در صورتی که یکی از افراد خانواده شما دارای معلولیت بوده و از ویلچر استفاده می نماید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه خانه شما در طبقات پایین تر بوده رفت و آمد او نیز راحت تر

انجام خواهد شد . هر چند که ممکن است ساختمان مورد نظر دارای آسانسور بوده اما در صورت خرابی آسانسور استفاده از پله ها برای این افراد دشوار خواهد بود .

  • ترس از ارتفاع   

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد بوده که ترس از ارتفاع داشته و حتی فکر رفتن به بالکن و تراس طبقات بالای یک ساختمان برای شما آزاردهنده بوده بهتر بوده برای آرامش خاطر خود به سراغ طبقات پایین تر بروید تا امکان بهره بردن از بالکن و تماشای منظره بیرون نیز برای شما وجود داشته باشد .

  • ترس از نحسی عدد ۱۳

شاید کمی خنده دار به نظر برسد اما هنوز هم هستند افرادی که بر اساس یک باور قدیمی و اشتباه عدد ۱۳ را نحس دانسته و به هیچ عنوان برای زندگی حاضر به انتخاب واحد ۱۳ یک ساختمان نخواهند شد .

اگر شما نیز فکر می کنید که ممکن است عدد ۱۳ بر زندگی شما تاثیر منفی داشته باشد بهتر است برای آرامش خاطر خود و رهایی از فکر های آزار دهنده از همان ابتدا دور این واحد را خطی قرمز بکشید .

حال که تمامی این موارد را با هم بررسی نموده ایم و متوجه شدیم که هر طبقه از ساختمان ویژگی های مثبت خود را داشته ، شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب راحت تری داشته باشید .

البته مشاورین ما در شرکت های باربری رشت به تهران و باربری ساری به کلیه این نکته ها توجه کرده و آنها را به شهروندان و مراجعه کنندگان محترم شرح و توضیح می دهند

کلیه این موارد از نکات کلیدی برای خرید یک منزل مسکونی مناسب برای شما عزیزان می باشد و توجه به این نکات می تواند به شما کمک کند که با رعایت کلیه این نکات در انتخاب یک طبقه از آپارتمان دقت لازم را داشته باشید

 

امیدواریم که این مقاله نیز در بالا بردن اطلاعات شما خوانندگان گرامی مفید و ارزشمند قرار گرفته باشد . از اینکه با ما همراه بودید متشکریم .

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

مطالب مرتبط:


    دیدگاهی ثبت نشده است

    آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود