Skip to main content

فوت و فن اسباب کشی + بهترین نحوه بسته بندی لوازم منزل

فوت و فن اسباب کشی + بهترین نحوه بسته بندی لوازم منزل

همیشه اسباب کشی ها با استرس و خستگی زیاد همراه هستند چرا که جمع نمودن تمامی وسایل و بسته بندی وسایل ، تمیز نمودن مکان جدید و آماده ساختن آن برای زندگی، و در نهایت انتقال اسباب به خانه جدید و چیدن آن فرایندی مشکل و وقت گیر بوده که حداقل یک هفته ای افراد را درگیر خود می سازد.

خیلی از افراد خود را از سختی های این کار معاف نموده و همه ی کار ها را به شرکت های اسباب کشی و بسته بندی که این روز ها نیز زیاد باب شده اند سپرده، اما به هر حال از هزینه های ناشی از این اقدام نمی توان غافل شد.

لذا بهتر بوده در صورت نداشتن توان مالی کافی برای سپردن امورات اسباب کشی به این گونه شرکت ها، خود دست به کار شده و قبل از شروع کار ها با اصول اسباب کشی و نکات لازم آشنا گردید.

آماده سازی منزل جدید قبل از آغاز اسباب کشی توسط پرسنل باربری رشت و باربری لنگرود

قبل از هر کاری بهتر است منزل جدید را کاملا نظافت و مشکلات احتمالی آن را رفع نموده تا بعد از آوردن وسایل تمام وقت خود را صرف چیدن وسایل نمایید.

نکات مهم در آماده نمودن منزل جدید طبق نظر کارشناسان باربری رشت و باربری رودسر

  • بررسی کامل کلیه بخش های منزل از جمله درب ها، پنجره ها و دیوارها
  • نظافت کامل منزل توسط نیروهای آقا و خانم باربری رشت
  • سمپاشی نمودن ( در صورت لزوم )
  • اطمینان از سلامت دستگاه های تهویه هوا که در انزلی به دلیل نزدیکی به دریا پرسنل باربری در بندر انزلی به آن توجه می کنند
  • چنانچه منزل جدید دارای انباری بوده آن را مهیا نمایید تا برخی از لوازم و کارتن ها را به طور موقت در آن، جای دهید و به هنگام چیدن وسایل ، زیاد دور و اطراف تان شلوغ نباشد .
  • مطلع ساختن همسایگان و مدیر ساختمان
  • آماده سازی تمامی بخش های منزل جهت چیدن لوازم البته در شهر انزلی این بخش کار را نیروهای باربری انزلی بر عهده می گیرند
  • مشخص نمودن محل قرار گیری لوازمی چون تلویزیون ، یخچال ، ماشین لباس شویی و… برای چیدمان و نصب سریع تر آن ها
  • اطمینان از سلامت کلیه کفپوش های منزل که در شهر لاهیجان انتقال آن توسط کامیون های باربری لاهیجان صورت می گیرد
  • تهیه چندین دسته کلید از کلید های منزل جدید
  • به نام زدن امور خدماتی از قبیل آب ، برق ، تلفن
  • نصب اینترنت
  • چک نمودن لوله ها و شیرآلات آب و اطمینان از عدم چکه نمودن و یا نشتی
  • بررسی اتصالات برق
  • چنانچه کف منزل موکت شده است ، روی موکت ها را با پلاستیکی ضخیم پوشانده تا هنگام اسباب کشی در رشت کثیف نشوند .

آماده سازی منزل جدید قبل از اسباب کشی

 

شست و شوی وسایل و حمل آن به قالیشویی توسط کامیون های باربری رشت و باربری رامسر

بهتر است قبل از رفتن به خانه جدید ، لوازمی چون فرش ها ، پتوها ، ملحفه ها و ظرف ها را که نیاز به شست و شو دارند را سر فرصت شسته و آن ها را کاملا تمیز به منزل جدید ببرید .

بسته بندی تمامی وسایل منزل توسط پرسنل حرفه ای باربری رشت و باربری تنکابن و باربری چالوس

به هنگام اسباب کشی در رشت برای آن که بتوان لوازم را خیلی راحت تر جا به جا نمود و همچنین تمامی لوازم را در اتومبیل حمل بار جا داد نیاز است که کلیه لوازم درست بسته بندی شده ، به گونه ای که کمترین فضا را اشغال نمایند .

قبل از پرداختن به چگونگی بسته بندی لوازم منزل بد نیست که نکاتی را یادآور گردیم که بی شک کاربردی خواهند بود و نیاز است که قبل از اقدام به بسته بندی وسایل آن ها را در نظر بگیرید :

  • قبل از هر کاری لیستی از کار هایی که باید انجام دهید را تهیه نموده تا بهتر بتوانید کار ها را پیش ببرید .
  • بهتر است لوازمی که بزرگتر هستند را ابتدا در ماشین حمل اثاثیه منزل رشت گذاشته تا در آخر فضای بیشتری برای گذاشتن سایر وسایل در اختیار داشته باشید .
  • قطعا همه ی افراد ترجیح می دهند که تنها یک بار پول کامیون حمل بار را داده و دردسر های دو سه باره را به جان نخرند ، لذا تا جایی که ممکن است سعی کنید از تمامی فضای ماشین به نحو احسن استفاده نمایید .
  • برای به کار گیری کاغذ های مچاله و پلاستیک های حباب دار به هنگام بسته بندی وسایل ، از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می نماید . و برای وسایل مختلف جعبه مناسبی تهیه کنید .
  • روی جعبه هر دسته از لوازم نام آن ها را با ماژیک نوشته و آن ها را در اتاقی بگذارید .
  • اگر فکر می کنید که جعبه ها از استحکام لازم برای نگهداری لوازم برخوردار نیستند ، بهتر است از قبل زیر آن ها را با چسب پهن محکم نموده و یا از طناب های نایلونی استفاده نمایید .
  • وسایلی چون پیچ گوشتی ، چکش ، سطل آشغال و چاقو را یکجا بسته بندی نموده و ان ها را دم دست بگذارید تا به محض رسیدن بتوانید چسب کارتن ها را خیلی راحت باز نموده ، قاب ها و ساعت دیواری را به دیوار نصب نموده و کارتن های خالی را دور بیندازید .
  • تا جایی که ممکن است برای تمامی وسایل ، حتی لوازم بزرگ نیز پوششی در نظر بگیرید تا آسیبی نبینند .
  • حواس تان حتما به این موضوع باشد که طی جمع آوری وسایل حشرات مزاحم مانند سوسک ها و یا تخم آن ها را با خود به محل جدید نبرید .

 

بسته بندی وسایل منزل

بهترین نحوه بسته بندی لوازم منزل توسط شرکت های اسباب کشی در رشت و باربری نوشهر

  1. فرش ها

بهتر بوده فرش ها را به صورت لول شده جا به جا نموده ، و از تا نمودن آن ها خودداری نمایید تا آسیبی به آن ها وارد نگردد .
برای جلوگیری از کثیف شدن فرش ها نیز بهتر بوده بعد از لول شدن پلاستیکی روی آن ها بکشید و برای محافظت از ریشه های فرش نیز از پارچه ای استفاده نموده و ریشه ها را ما بین پارچه قرار دهید .

  1. مبلمان

برای این که مبل ها در طی اسباب کشی در رشت صدمه نبینند بهتر است آن ها را با نایلون های حباب دار و یا کاغذ های مچاله شده بسته بندی نمایید .
و همچنین چرخ های مبل ها را نیز جدا نموده و به صورت جداگانه بسته بندی نمایید و حتما با برچسبی مشخص نمایید که هر چرخ مربوط به کدام مبل می باشد .

  1. تابلو های نفیس و ظروف گرانبها

حتما این گونه لوازم را در بین پلاستیک های حباب دار گذاشته و عبارت شکستنی را روی بسته بندی آن ها قید نموده تا به هنگام اسباب کشی تخصصی در رشت ، توجه ویژه ای به آن ها شده و کاملا با احتیاط جا به جا گردند .

  1. لباس ها

قطعا شما هم به هنگام جمع نمودن لباس ها متوجه این موضوع خواهید شد که تعدادی از لباس ها عملا در کمد بدون استفاده مانده و ماه ها و یا سال ها بوده که از آنها استفاده ای ننموده اید .

در این مواقع بهتر است هم برای رضایت خدا و هم سبک تر نمودن بار خود ، آن ها را به افراد مستحق ببخشید .

لباس های آویز را نیز بهتر است به همان صورتی که هستند در یک پلاستیک بزرگ و یا درون ملافه ای بگذارید .

  1. رختخواب ها

اصولا وسایلی چون تشک ها ، پتو ها ، بالشت ها بسیار جا گیر بوده و حمل آن ها نیز سخت است . اکثر افراد در اسباب کشی ها آن ها را درون ملافه ای گذاشته تا راحت بتوان آن ها را در اسباب کشی حمل نمود و از کثیف شدن آن ها جلوگیری نمود .

چون به هر حال این لوازم جزو وسایل شخصی محسوب شده و باید خیلی مواظب بود که کثیف نشوند . چرا که در منزل جدید دیگر فرصتی برای شستن دوباره آن ها نبوده و تمام وقت شما صرف چیدن لوازم می گردد .

  1. خوراکی های درون یخچال

پیشنهاد می شود چند روز پیش از اسباب کشی دیگر خوردنی جدیدی به یخچال اضافه ننموده و سعی کنید خوراکی های درون یخچال را مصرف کنید تا مواد غذایی فاسد شدنی باقی نماند. اما با این حال اگر باز هم خوراکی باقی ماند آن ها را درون باکس های یونولیتی قرار دهید و یا چنانچه کسی را می شناسید که یخچال متحرک داشته آن را برای اسباب کشی از او قرض بگیرید.

  1. تلویزیون

چنانچه جعبه اصلی تلویزیون را دور نیانداخته باشید به هنگام اسباب کشی بسیار کارامد بوده و خیلی راحت می توان تلویزیون و تمامی رابط ها و کابل های آن را نیز درون آن گذاشته، اما اگر جعبه آن در دسترس نبود باید جعبه ای را پیدا کنید که بتوانید تلویزیون را درون آن قرار دهید و برای جلوگیری از آسیب دیدن آن، دور آن را با پلاستیک های حباب دار خوب بپوشانید.

  1. یخچال

حمل لوازم سنگینی چون یخچال های ساید بای ساید کار دشواری بوده و برای این که خیال تان بابت آسیب ندیدن یخچال راحت باشد این کار را به شرکت های حمل لوازم بسپارید.

  1. اشیاء قیمتی

بهتر است برای حمل لوازمی چون پول و طلا به هنگام اسباب کشی از وسیله شخصی خود استفاده نمایید.

  1. میز تلویزیون

این وسیله نیز در دسته وسایل بزرگ قرار گرفته و بهتر است در همان ابتدا آن را درون ماشین حمل اثاثیه قرار دهید. برای سالم ماندن این وسیله نیز بهتر است لبه های آن، نایلون حباب دار را با چسب نواری بچسبانید.

  1. ماشین لباس شویی و ظرف شویی

حمل ماشین لباس شویی و ظرف شویی نیز حساسیت های خاص خود را دارد. ممکن است به هنگام جا به جایی از دست فرد افتاده و یا درون ماشین به این طرف و آن طرف پرت شده و آسیب جدی به آن ها وارد بگردد و هزینه های زیادی را روی دستتان بیندازند.

حتما درب ماشین این دو دستگاه  را با چسب پهن محکم کنید، کابل برق و لوله خروجی آن را به طور کامل جمع نموده، شلنگ آن را جدا نمایید، اگر لوله آب سرد و گرم نیز قابل جدا شدن هستند حتما بیرون آورده و در غیر این صورت با چسبی آن ها را به بدنه محکم کنید.

  1. لوستر ها

برای بسته بندی لوستر ها بهتر بوده اول تمامی قسمت های جدا شدنی را جدا نموده و بعد هر قسمت را به طور جداگانه کاغذ پیچی نموده و همگی را درون جعبه ای محکم قرار دهید.

  1. لوازم شخصی

بهتر است هر یک از افراد خانواده خود به جمع نمودن لوازم شخصی خود پرداخته تا با سلیقه خود همه ی لوازم را درون جعبه ای مناسب قرار دهند. این کار باعث سریع تر انجام شدن پروسه بسته بندی خواهد شد.

  1. کتاب ها

این که شما بخواهید تمامی کتاب ها را در یک جعبه بزرگ جا دهید به هنگام حمل قطعا به خاطر سنگینی آن دچار مشکل خواهید شد، لذا بهتر بوده کتاب ها را بر اساس نوع آن ها دسته بندی نموده و هر دسته را در جعبه ای جداگانه قرار دهید و با برچسبی روی جعبه نوع کتاب ها را قید نمایید.

  1. ظرف و ظروف

حتما روی جعبه ی ظروف شیشه ای عبارت شکستنی را یادداشت نمایید تا با احتیاط کامل حمل گردد. هر یک از ظرف ها را در روزنامه باطله یا نایلون حباب دار پیچیده و بعد آن ها را درون جعبه ای مناسب قرار دهید.

برای بسته بندی خرده ریز های شکستنی نیز می توانید به عنوان جعبه از ظرف های درب دار فریزری استفاده نمایید.

  1. گل و گیاه

حمل گل ها، گیاهان و درختچه های آپارتمانی به هنگام اسباب کشی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهتر است آبیاری گل ها را دو ساعت قبل از حرکت انجام دهید، برای این کار تنها کافی است کمی خاک گلدان، تر گردد.

گلدان های بزرگ باید به طور مستقیم در ماشین گذاشته شده اما می توان جعبه مناسبی را پیدا نموده و گلدان های کوچک را درون آن قرار داد.

برای محکم تر نمودن گیاه در گلدان بهتر است یک میله را در کنار گیاه گذاشته و به کمک نخ میله و گیاه را به هم وصل نمایید.

به هنگام حرکت ماشین حمل اثاثیه نیز احتمال تکان خوردن و آسیب دیدن گلدان وجود دارد لذا بهتر است گلدان را به جایی بسته که تکان نخورد.

  1. میز و صندلی ها

برای حمل لوازمی چون میز نهار خوری، میز تحریر و صندلی ها لازم است که لبه ها و گوشه های آن ها را با کاغذ یا پلاستیک بپوشانید و کل آن ها را با سلفون های مخصوص یا نایلون های حباب دار بپوشانید.

برای آن که هر چه کمتر فضا در کامیون اشغال گردد می توانید صندلی ها را به صورت ال روی هم بچینید.

  1. کمد ها

برای سبک تر شدن کمد ها به هنگام حمل آن ها و نیز بر هم نخوردن وسایل درون کشو ها، بهتر بوده کشو های آن را جدا ساخته و بعد وسایل را درون کشو چیده و کشو را در پلاستیکی بزرگ قرار دهید و درب آن را ببندید تا به صورت مستقل از کمد حمل گردد.

 

  1. لوازم مورد نیاز

وسایلی مانند خوراکی ها، لوازم بهداشتی و… که فکر می کنید طی اسباب کشی نیاز خواهد بود را در دسترس گذاشته تا وقت خود را برای پیدا کردن آن ها بین شلوغی لوازم صرف نکنید.

  1. جعبه شب اول نقل مکان به منزل جدید

بهتر است برای راحتی هر چه بیشتر جعبه ای را به لوازم مورد نیاز در شب اول اسباب کشی اختصاص داده و لوازمی چون رختخوابی سبک، لباس راحتی، شارژر، آب معدنی و سایر وسایلی که فکر می کنید به آن ها نیاز خواهید داشت را در آن جای دهید.

وسیله نقلیه مناسب اسباب کشی توسط شرکت های باربری اهواز و باربری ساری و دیگر شهرها

بهتر است برای اسباب کشی از اتوبار های شهر خود کمک گرفته تا خیلی راحت وسایل را به منزل جدید منتقل نمایید.

منظور از اتوبار شرکت هایی بوده که لوازم شما را از هر جایی که بخواهید به مقصد مورد نظر شما خواهند برد.

وسیله نقلیه مناسب اسباب کشی

انواع اتوبار

  • اتوبار های درون شهری

این اتوبار امور حمل و نقل درون شهری را برای شما انجام داده که این اتوبار ها نیز انواع مختلفی داشته و دسته بندی آن ها بر اساس نوع استان و شهرستان مورد نظر صورت می گیرد. به طور مثال باربری وطن در رشت یکی از قدیمی ترین اتوبار های حمل و نقل و باربری در رشت محسوب میشود.

همچنین سامانه باربری بارکوب با همکاری طیف وسیعی از اتوبارها و باربری ها آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز می باشد.

برای مشاهده سایر اتوبارهای تخصصی حمل بار در رشت به صفحه باربری رشت و یا خدمات اسباب کشی گیلان مراجعه فرمایید.

پیشنهاد ویژه سامانه باربری بارکوب : لیست آگهی های اسباب کشی و حمل و نقل کل کشور

 

  • اتوبار های برون شهری

این اتوبار ها نیز وظیفه خدمات حمل و نقل بیرون از شهر را بر عهده دارند که تقسیم بندی این دسته از اتوبار ها نیز با توجه به نوع شهر، شهرستان و… می باشد.

با توجه به این که منزل جدید شما در شهر خود شما و یا در شهر دیگری باشد می توانید از شرکت اتو بار مربوطه کمک بگیرید. به طور مثال باربری همشهری رشت یکی از با اعتبارترین اتوبار های حمل و نقل و باربری رشت به تهران محسوب میشود.

 

 

نکات مهم حین و بعد از بسته بندی وسایل توسط باربری رویان و رشت

  • به هنگام زدن چسب پهن روی وسایل چوبی و شیشه ای مواظب باشید به آن ها آسیبی نزند.
  • برای کاهش هزینه ها از کارتن های ارزان قیمت و یا رایگان برای بسته بندی لوازم استفاده نمایید.
  • بعد از آن که تمامی وسایل درون ماشین قرار گفت خانه را جاروکشی نمایید تا صاحب خانه بعدی نیز با دیدن وضعیت خانه رضایت خاطر داشته باشد.
  • خانه را کامل بررسی نمایید تا وسیله ای را جا نگذارید.
  • خداحافظی با همسایگان را از قلم نیندازید.
  • مطمئن شوید که چیدمان لوازم در ماشین به درستی صورت گرفته و خطری لوازم را تهدید نمی کند و احتمال افتادن آن ها وجود ندارد.

 

چیدمان صحیح منزل جدید با همکاری شرکت های اسباب کشی تخصصی در رشت

برای آن که هر چه زودتر از شر کارتن های کوچک و بزرگ خلاص گردید بهتر است اصولی پیش بروید تا کار ها روال سریع تری به خود بگیرند. پس گام به گام با هم به جلو می رویم:

گام اول:

اول مطمئن شوید که تمامی جعبه ها و بسته بندی ها را با خود آورده اید و چیزی از قلم جا نمانده باشد. اگر از وسایل لیستی تهیه نموده باشید در این زمان بسیار به کار شما خواهد آمد.

گام دوم:

بعد از آن که از وجود تمام وسایل اطمینان پیدا نمودید، لوازم هر بخش از خانه را به همان جا منتقل نموده تا باز کردن وسایل راحت تر انجام شده و قسمتی از خانه نیز بیش از حد شلوغ نگردد، چرا که شلوغی بیش از حد شما را گیج ساخته و انتخاب این که کار را از کجا شروع کنید برای شما سخت خواهد شد.

گام سوم:

پیش از چیدن سایر وسایل، تکلیف لوازم برقی مانند تلویزیون و یخچال را روشن نمایید، آن ها را سر جای خود که از قبل مشخص نموده بودید گذاشته و آن ها را به برق بزنید. وسایل گرمایشی و یا سرمایشی را به راه اندازید تا شرایط راحت تری برای ادامه ی کار ها برای شما و سایر افراد خانواده فراهم آید.

گام چهارم:

حال باید به سراغ آشپزخانه رفته و اول چیدمان آن جا را انجام دهید چرا که مهم ترین بخش هر خانه ای آشپزخانه بوده و شما دیر یا زود احساس گرسنگی کرده و و به یک غذای گرم نیاز پیدا خواهید نمود. لذا بهتر است هر چه سریع تر وسایل را در آن جا چیده تا راحت بتوانید آشپزی کنید.

گام پنجم:

بعد از مرتب کردن آشپزخانه بهتر است از چیدن نشیمن صرف نظر نموده و به سراغ اتاق خواب بروید چرا که استراحت شما مهم تر از هر چیزی بوده و باید آن جا را برای خواب خود مرتب و آماده نمایید.

به هر حال چیدمان منزل جدید چند روزی وقت شما را خواهد گرفت و کسی هم بی شک قرار نیست در این شلوغی به عنوان مهمان به خانه شما بیاید پس بهتر بوده حساسیت را کنار گذاشته و بیش از هر چیزی به استراحت و خورد و خوراک خود رسیده و کار ها را بدون استرس پیش ببرید.

گام ششم:

پیشنهاد می شود به هنگام چیدن وسایل زیاد خود را درگیر جزئیات نکنید و اول وسایل بزرگ مانند مبل ها را مرتب نمایید و ریزه کاری ها را به بعد موکول نمایید.

گام هفتم:

زیاد وقت خود را روی این موضوع نگذارید که مثلا فلان وسیله را کجا بگذارم خانه خوشگل تر خواهد شد. وقتی شما به به طور موقت وسایل را مرتب کنید و خانه به یک نظم مورد قبول برسد بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چه چیدمانی به منزل شما بیشتر خواهد آمد.

نکات مهم در چیدن وسایل توسط پرسنل باربری رشت

  • اگر به لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید می توانید برای چیدن وسایل به سراغ شرکت های خدماتی بروید، در غیر این صورت اگر دست تنها هستید می توانید از دوستان خود بخواهید که به کمک شما بیایند.
  • بسته بندی هایی که وقت گیر هستند و زیاد ضروری نیستند را گوشه ای گذاشته و در آخر آن ها را باز کنید.
  • تا جای مشخصی برای وسایل یک بسته بندی پیدا نکرده اید آن را باز نکنید، این کار باعث شلوغی بیش از حد در اطراف تان خواهد شد.
  • جعبه کمک های اولیه را سر دست بگذارید تا اگر احیانا دستتان به هنگام جا به جایی وسایل زخم شد چسب زخم در اختیار داشته باشید.
  • به هیچ عنوان استرس به خود راه ندهید و در کمال آرامش به انجام کار ها مشغول گردید، اضطراب مانع از انجام درست کار ها می گردد.
  • قبل از باز نمودن بسته بندی وسایل، ابزار و سطل زباله را آماده کنید.

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

مطالب مرتبط:


    دیدگاهی ثبت نشده است

    آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود