Skip to main content

اسباب کشی راحت و رعایت نکات کلیدی جهت انجام اسباب کشی آسان

نکاتی کلیدی برای یک اسباب کشی راحت با باربری رشت و باربری چالوس و باربری نوشهر

توصیه می شود در صورتی که شما نیز به زودی یک اسباب کشی در پیش داشته و قصد نقل مکان به خانه جدید را دارید ، پیش از آن که اقدام به جمع آوری لوازم منزل و وسایل شخصی خود نموده مطالب این مقاله را برای داشتن یک اسباب کشی راحت و ساده مطالعه نمایید .

نکاتی برای داشتن یک اسباب کشی راحت و آسان

با رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس به طور معمول تعداد اسباب کشی ها نیز بیشتر خواهد شد و خیلی از افراد این زمان را بهترین موقع برای رفتن به خانه جدید می دانند .

از آن جایی که میزان قابل توجهی از فشار و استرس اسباب کشی و جمع آوری وسایل بر دوش خانم خانه می باشد ، نیاز بوده برای آن که فشار کمتری را روی خود حس کند از دیگر افراد خانواده نیز درخواست کمک نماید

تا کار ها با مشارکت یکدیگر راحت تر و سریع تر پیش رفته و یک اسباب کشی راحت را پشت سر گذاشت . ما نیز در ادامه نکاتی را آورده ایم که قطعا با در نظر گرفتن آن ها اسباب کشی راحت تری خواهید داشت .

بدون شک برای شما نیز باز شدن کارتن ها ، ریخته شدن وسایل و شکستن ظروف گران قیمت به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود .

از این رو پیشنهاد می شود پیش از آن که اقدام به بسته بندی وسایل نمایید حتما مهارت این کار را نیز یاد بگیرید .

نکاتی مهم در زمان بسته بندی وسایل و اسباب کشی در رشت

  • بسته بندی صحیح کارتن ها

برای آن که در زمان جا به جایی ، کارتن های حاوی وسایل ، پاره نشوند و شاهد ریختن و آسیب دیدن وسایل درون آن نباشید بهتر است با چسب زدن درز ته کارتن ها آن ها را محکم سازید . برای محکم کاری یک چسب نیز به صورت عمودی بر روی چسب قبلی زده و با یک مقوای ساده یا روزنامه نیز کف کارتن را بپوشانید .

البته پرسنل حرفه ای باربری رشت به تهران در این زمینه کاملا تخصص داشته و کار خود را با بهترین شیوه ممکن انجام می دهند

وسایلی را در صورتی که احتمال داشته صدمه دیده و یا شکسته شوند روزنامه پیچ کرده و بعد داخل جعبه بگذارید .

پس از قرار دادن وسایل در درون کارتن ، درب آن را بسته و به کمک نوار چسب از باز شدن احتمالی آن در زمان جا به جایی جلوگیری نمایید .

برچسبی را روی کارتن زده و نوع محتویات درون آن را مشخص نمایید تا هم در صورت شکستنی بودن احتیاط بیشتری در بلند کردن آن ها شده و هم این که در زمان باز کردن آن ها را در منزل جدید سردرگم نشده و بدانید که هر جعبه مخصوص کدام بخش از خانه می باشد .

بسته بندی وسایل مشابه توسط پرسنل باربری نور و باربری رویان و باربری تنکابن

  • بسته بندی وسایل مشابه با یکدیگر

برای جلوگیری از قاطی شدن وسایل با یکدیگر ، بهترین کار این است که از گذاشتن وسایلی که هیچ تناسبی با یگدیگر نداشته در درون یک جعبه ، خودداری نمایید.

به عنوان مثال قرار دادن جعبه دارو ها در کارتن خرده ریز های آشپزخانه اصلا صحیح نمی باشد . برای آن که وسایل در جای خود ثابت مانده و سر نخورند بین آن ها را با حوله و دستمال پر کنید .

این کار مانع از فروریختگی وسایل خواهد شد . روی جعبه با ماژیک یا برچسبی محتویات درون جعبه را مشخص کنید تا مشخص شود که این جعبه به کدام یک از افراد خانواده تعلق دارد .

در صورت شکستنی بودن وسایل عنوان با احتیاط حمل شود را روی جعبه درج نمایید .

راهنمای اسباب کشی آسان توسط مراکز حمل اثاثیه منزل در رشت و دیگر شهرهای کشور

کارتن هایی با رخت آویز و جالباسی وجود داشته که برای جا به جایی لباس ها بسیار مناسب بوده و کم ترین زمان ممکن را جهت بسته بندی لباس ها از شما طلب می نمایند.

چرا که با وجود این کارتن ها احتیاجی به بیرون آوردن چوب لباسی از لباس ها نبوده و تنها با یک تا می توان آن ها را درون جعبه گذاشت . با این جعبه ها اتوی لباس ها نیز برهم نمی خورد .

همچنین با وجود این کارتن ها شما می توانید تقسیم بندی لباس ها را با توجه به رنگ ، و یا فصل انجام داده تا در زمان قرار دادن لباس ها داخل کمد درون خانه جدید ، دیگر هیچ فکر و دغدغه ای برای دسته بندی لباس ها نداشته باشید .

  • انتخاب کارتنی بزرگ برای وسایل ریز و کارتن کوچک برای وسایل بزرگ و مشاوره در حمل آنها توسط مشاورین باربری لاهیجان

از آن جایی که علم فیزیک ثابت کرده استفاده از جعبه های بزرگ احتمال شکستن وسایل سنگین را بالاتر خواهد برد عقل حکم می کند که برای وسایل بزرگ از کارتن های کوچک و وسایل کوچک از کارتن های بزرگ استفاده شود .

البته لازم به ذکر است که این مسئله برای کتاب ها صدق نمی کند چرا که پر کردن کارتنی بزرگ از کتاب های کوچک ، باعث شده کارتن زیاد از حد سنگین شده و جابه جایی آن سخت می گردد .

در زمان بسته بندی نیز بهتر است وسایلی که سنگین تر بوده را ابتدا قرار داده و پس آن وسایل کوچک تر که سبک تر بوده را روی آن ها قرار دهید .

این را به خاطر داشته باشید که در زمان جابه جایی در صورت وارد شدن فشار به جعبه های پر ، احتمال شکستگی وسایل بسیار زیاد می باشد .

رعایت برخی از نکات بسته بندی وسایل توسط پرسنل باربری بندر انزلی و باربری لنگرود و باربری رودسر

  • باقی گذاشتن خرت و پرت ها درون دراور

در صورت کم بودن تعداد کارتن ها جهت بسته بندی وسایل ، و یا دشوار بودن پروسه انتقال وسایل دراور به درون کارتن ها ، این امکان برای شما وجود داشته اگر در درون دراور وسایل شکستنی نبوده ، کشو های آن را در همان حال رها کرده و تنها به کمک یک نوار چسب کشو ها را به بدنه دراور محکم نموده تا در زمان جابه جایی باز نشده و وسایل از درون آن خارج نشوند .

البته پیش از انجام این کار بایستی مطمئن باشید که دراور رنگ نخورده باشد . از باقی گذاشتن چسب برای زمان زیاد بر روی دراور خودداری نموده و سعی کنید چسب زدن را به لحظاتی پیش از شروع اسباب کشی موکول کنید .

  • قرار دادن بشقاب ها در نزدیکی لبه کارتن

هر چه بشقاب ها به لبه کارتن نزدیک تر باشند احتمال شکسته شدن آن ها نیز کمتر خواهد شد . بشقاب ها را روزنامه پیچ نموده و در ته کارتن و گوشه های آن را با وسایل دیگری پر کنید تا امکان جا به جایی بشقاب ها وجود نداشته باشد و بر سر جای خود ثابت گردند .

برای بسته بندی ظرف های شیشه ای ظرف هایی که سنگین و بزرگ تر بوده را در کف کارتن قرار داده و ظرف های سبک تر را روی آن ها گذاشته تا احتمال شکستن آن ها در زمان باز شدن ناگهانی جعبه به حداقل برسد . نوشتن عبارت شکستنی بر روی کارتن را نیز از یاد نبرید .

  • چسب کاری ریسمان

در زمان بسته بندی کارتن ها ، آن ها را ریسمان پیچ کرده و روی ریسمان ها را نیز با نوار چسب بپوشانید به صورتی که بخشی از ریسمان از زیر چسب بیرون باقی بماند .

اگر چه این کار ممکن بوده مقداری وقت گیر باشد اما در عوض در زمان باز نمودن جعبه احتیاجی به قیچی یا کاتر نیست چون که تنها با کشیدن ریسمان درب کارتن باز می گردد .

با برچسب زدن کارتن ها در زمان نقل مکان به منزل جدید خیلی راحت می توانید با توجه به نوع وسایل درون جعبه آن ها را در جای مناسب خود قرار داده و خیلی سریع تر کار ها انجام خواهند شد . برچسب بایستی در اطراف کارتن زده شود .

  • بسته بندی جداگانه پایه های مبل و اتصالات لوازم

از آن جایی که احتمال کنده شدن چرخ های مبل در زمان حمل آن ها وجود داشته بهتر است پیش از شروع اسباب کشی اقدام به جدا نمودن و بسته بندی آن ها نموده و بر روی بسته بندی آن ها نیز مشخص کنید که متعلق به کدام یکی از مبل ها می باشد .

این شیوه برای تابلوها ، قاب عکس ها و آینه ها نیز مناسب است .

در ساختار برخی از قاب و آینه ها نیز از وسایلی همون پیچ و یا … استفاده شده است که ممکن است در زمان اسباب کشی جدا شده و

گم شوند .

لذا قرار دادن اتصالات این نوع از وسایل درون یک بسته بندی جداگانه از گم شدن آن ها جلوگیری می نماید .

  • شروع زودتر بسته بندی و جمع کردن وسایل

همه کار ها را به دقیقه آخر موکول نکنید . برای آسان تر شدن کار اسباب کشی ، وسایلی که چندان مورد استفاده نبوده را چند هفته پیش از اسباب کشی بسته بندی نمایید .

اگر چه ممکن است وجود کارتن های وسایل در گوشه ای از خانه ، آن هم چند هفته پیش از اسباب کشی برایتان جالب به نظر نرسد اما به هر حال این کار باعث شده کار ها خیلی سریع تر پیش رفته و کمتر اذیت شوید .

 

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

مطالب مرتبط:


    دیدگاهی ثبت نشده است

    آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود